Preferred Leads in Sawan Biang Remake?

Discussion in 'Thai' started by SuzieJ, May 30, 2018.

  1. xodxo

    xodxo •Muey❤️Thian•

    I don’t think KC was hyped at all. Many fans anticipated for MY’s reunion but they didn’t get crazy buzz or anything tbh. People just enjoyed it naturally. If I recalled correctly, people were even dissing and mocking MY’s lack of chemistry in TD and all, but it was during the fitting pictures that most people went hushed hahahahaha cuz they saw how much chemistry MY got and how gorgeous they each looked! Then when it aired, it took the audience by storm!

    I wasn’t even a Yaya or MY fan prior to KC, but I got to like Yaya slowly as KC aired. But I still wouldnt say she’s “amazing.” She’s still lacking in raw emotions and empathy emotions. She’s still too angry and cold, like how she mostly portrays her other roles. But she did the best in KC!

    I didn’t really expect MY to have any kiss scenes or intimate scenes at all cuz prior to KC Yaya belongs to Na and would only okay for Na to kiss her or something like that I heard lol ahahahah then came KC .. lord full kissing in my face! Ahahahah pDa fan serviced us fans so good!!! Hahahahaha then the rest was history! Lol :p
     
    AnnTfan and PrincessKarina like this.
  2. SuzieJ

    SuzieJ sarNie Oldmaid

    I meant all the hypr after it aired. When i was new to lakorns this was recommended to me by everyone. And lots of people were talking about it online
     
  3. mayag

    mayag sarNie Adult

    I actually really liked Mark as Thit. I think he performs a lot better in serious roles compared to the nice/sweet guy type characters.

    My final choices at the moment are Mark-Bella or Mark-Mew.

    What about the others though? Who do you guys want to see play Narin's crazy sister, brother, Louis' character and Kawee's female friend?
     
    xodxo, AnnTfan and SuzieJ like this.
  4. its_ann

    its_ann sarNie Hatchling

    A fresh pairing would be nice. Preferably a pra’ek who is manly/buff looking. No flower boys please.

    This might be impossible but if Ch7 ever gets this, can we get Weir? Man. Tall. Sexy body lol
     
  5. SuzieJ

    SuzieJ sarNie Oldmaid

    How abiut Mint N as narins sister. Shes a good n'rai
     
    mayag and PrincessKarina like this.
  6. Koy123

    Koy123 sarNie Oldmaid

    Haha, everyone wants their favs to play the role of Kavee and Naree/Narin. Narin’s character is actually boring come to think about it. She was just so cold and plain. SB was all about Kavee. Hahaha. If Matt is chosen for this role, I like to see her put some humor to the character. Got Jirayu would still be me pick for Kavee and I’ll pick Bella to pair with him. Bella can be mischievous in that role. If ch7 do remake it, I agreed that Mik will make a hot head p’ek likable and pair with Mookda. Wasn’t the original SB produce by ch7?
     
    ella0411, mayag, AnnTfan and 2 others like this.
  7. alissaax

    alissaax Just staring into those eyes, warms my heart. ♡

    Hahaha i wouldnt mind bella and got pairing.
    Honestly dont want to see koojins in a remake for this
     
    mayag, SuzieJ and Koy123 like this.
  8. byebye

    byebye sarNie Oldmaid

    Channel 3 thinks that because they are koojin they have better chemistry, which in many cases it is the opposite. These koojins have been in way too many lakorns together that they can't really generate any sexual tension.
     
  9. neenavaj

    neenavaj sarNie Adult

    Noooooo I did not like this lakorn. Lol would not like a remake.
     
  10. SuzieJ

    SuzieJ sarNie Oldmaid

    I like got but he gives me mire harit vibes than kawee
     
    PrincessKarina likes this.
  11. stars-n-sun

    stars-n-sun sarNie Egg

    As a former M&M fan, I really want to see Mark and Mint play this kind of roles for once (not necessarily SB, but some similar storylines are fine).
    I think it'll be super intense to watch. :naughty2:
    Maybe not soon, but a few years from now, after they gain more acting experiences and feel better enough to work in a lakorn together...

    And please no Yaya. The girl is pretty and really loveable in real life. But her acting stare is too strong and her acting voice is too deep and cold. It worked well with her character in Kleuncheewit (which I really enjoyed) but not with other n'ek characters that should be more endearing.
    I tried watching Neung Nai Suang because I loooooove Ken & Janie's version, but sadly I couldn't finish it. Yaya's acting & voice in there really turned me off. I'm not saying her acting's bad, but her Khun Poom character was not enough likable and I didn't feel like rooting for her like I did to Janie's. (Janie's Khun Poom was really adorable).
    And it didn't help that James J didn't look the part at all, he's tall but he's too babyface and not enough fierce to be Khun Neung. I have to say I an disappointed. LOL
     
    preetam, SuzieJ, xodxo and 2 others like this.
  12. I get you. I wouldn’t mind MM team to reunite too. I was never a fan but MM team was tolerable to me. Now that these two are older maybe the acting together might be that much better? Yes I agree to no Yaya. She’s not fitting for this part. Oh and please don’t even bring her and JJ’s lakorn up! Lol. I couldn’t even finish the first episode. They lacked major chemistry! Like horribly! Her character was so annoying. And I also dropped KC because to me Yaya lacked the “sexy” vibe. I cringed too much at her trying to be sexy. Lol!
     
    SuzieJ, xodxo and saobomp like this.
  13. stars-n-sun

    stars-n-sun sarNie Egg

    M&M is like a novel without the last 2-3 chapters. I want a conclusion somehow, otherwise I will keep wondering & thinking "what if" forever. Just one last lakorn and I will be able to completely move on.
    To me, I think they had chemistry and looked physically compatible (they even played siblings once LOL).
    But I understand why people would not feel the same. Back then, they were really young, inexperienced and weak acting-wise, not to mention the quite crappy storylines/productions they got when working together. Wait a few years, when Mint looks more mature and gets some more sexy-vibe, I think her chemistry with Mark will be explosive. Haha.
    Now, without makeup Mint is just a kid in my eyes. Same goes to Yaya and Margie. Right now, these girls' names and "sexy" don't belong in a sentence together, even when they wear swimsuit or sexy dresses.
     
    Last edited: Jun 1, 2018
    PrincessKarina, SuzieJ and xodxo like this.
  14. AnnTfan

    AnnTfan sarNie Oldmaid

    omg i was just thinking of Mookda and Mik for this!
     
    Koy123 and PrincessKarina like this.
  15. SuzieJ

    SuzieJ sarNie Oldmaid

    Ooo i wish i would get a M&M reunion in this. They wouldnt even have to act in the 1st part of the lakorn since they already dislike each other
     
    PrincessKarina likes this.
  16. xodxo

    xodxo •Muey❤️Thian•

    No no they don’t “dislike” each other.. let’s not use that word. I think both are just waiting for the moment to collaborate and smile cheesily again because of a stupid mistake! Haha :p

    ~~
    I’m serious I’m waiting for Mark and Mint to reunite too! Im still sure all former MM fans will jump on board and cry with joy! Lol! Because MM was never treated right?! Ya know! I just wonder who’s gonna be that brave-ass producer to cast them without getting backlash or getting question about the past. Haha! I think perhaps a senior producer like Off or Nok will do. Even Anne would be brave enough to dodge the bullet and the media will still respect her opinion, cuz she can easily brush off the past like nope, we ain’t focusing on that. lol :p

    I think MM deserves to be reunited, and it doesn’t matter what the case is (whether they’re with other people now or not). They were the OTP hahahaha :p I’ll wait for that day!

    In the meanwhile, Mark, I’m looking at you to be the next Kawee!! LOL!:cheer::facepalm::icon12::love:

    Bring your sexiness back! Bring all that you got to show off and prove you will nail Kawee! Haha!:risas3:
     
  17. preetam

    preetam sarNie Oldmaid

    Lol honestly I want to see that for science
     
    SuzieJ likes this.
  18. preetam

    preetam sarNie Oldmaid

    Yadesh and GreatMatt can relate
     
    SuzieJ likes this.
  19. thatsouthernasianchick

    thatsouthernasianchick sarNie Adult

    Mark Prin and Yaya because I feel that the lead characters in this lakorn are very similar to Kleun Cheewit (which sucked btw, shame bc I had high hopes for it). But in all honesty, Sawan Biang has a better plot and is a classic so it would be more interesting to see these two in a classic lakorn. But! Taew is a better actress so Mark and Taew would be good too.
     
    aimeelove and PrincessKarina like this.
  20. Agree on Taew is the better actress.
     
    SuzieJ likes this.

Share This Page