[Ch3] Poot Mae Nam Khong (minds_at_work): Mai Warit/ Oom Eisaya/ Yiiwha Preeyakarn

Teedee17

sarNie Hatchling
Last edited:

Teedee17

sarNie Hatchling
summary from https://en.wikipedia.org/wiki/Poot_Mae_Nam_Khong

Every river has its own soul as vengeance never dies.

Dr. Akkanee and his crew travels to a village that is old fashion and superstitious to study the paranormal and that prove that it is not true. In the village he meets and falls for a girl named Bunpaun. He is curious about her since he often dreams about her before coming to the village. The village is close to the Mekong river, which the villagers believe house spirits and deities. This is true as a spirit of a vengeful princess resides underneath the river waiting for her betrothal, which is the reincarnated Dr. Akkanee.

In a previous life, Dr. Akkanee traveled from his land to marry the princess. The princess is taken with him when they first meet and immediately falls in love with him. Dr. Akkanee tells her that he wants to become a monk for a short while to dedicate his life to prayer and
contemplation. The princess compromises and agrees to postpone the wedding. One day she goes to his room to bring him snacks and catches him with her younger sister, who she is very close too and the reincarnated Bunpaun, in an innocent yet intimate moment. It was obvious that the two were seeing each other behind her back. In rage, princess cursed them both and vows revenge for their betrayal. The hatred she had for the two caused her to lose her beauty and become a vicious spirit that plagues the village.

In the present time, Bunpaun finds an enormous egg at the bank of Mekong river and is compelled to eat. When she ate it, it turned her into a vessal, possessed by the princess now queen (or the Mother) of Mekong river who had long lusted for revenge. After the possession, Bunpaun disappeared from the village. When she returned, carrying the dreadful spirit inside her, the evil queen began killing local young girls one by one in order sustain her power. No exorcist got rid of her, no technology destroyed her, only the true love of Bunpaun and Dr. Ake was able to break into her vengeful heart......
 

kjc1994

sarNie Oldmaid
I remember this lakorn. At first I thought those outfits were their fitting outfits but realized they are at an event. I was about to say this story they are suppose to be dressed in traditional attire haha.
 

Teedee17

sarNie Hatchling
I remember this lakorn. At first I thought those outfits were their fitting outfits but realized they are at an event. I was about to say this story they are suppose to be dressed in traditional attire haha.
My bad just wanna post their cute pics at the event that’s all haha, yeah I remember seeing the old version too not fond of this type of story but will watch it for Mai Oom
 

kjc1994

sarNie Oldmaid
My bad just wanna post their cute pics at the event that’s all haha, yeah I remember seeing the old version too not fond of this type of story but will watch it for Mai Oom
No worries at all! Lol! But yes, I agree about this storyline. Not my type either. I wonder who will play Aimee’s role as the ghost because she was a main character as well.
 

Teedee17

sarNie Hatchling
Really? Oom and Mai are dating?? I’m glad they’re pairing up again! I hope Mai gets to pair up with Natalie again cus I like their chemistry in their first lakorn together.
Yep Mai admit it in his recent interview with Thairath. Fans can see they have been dating for a while since filming kaew klung dong together.because there was pics of them on a date last year. And Natalie is dating Masu, they are cute couple too.
 
Last edited:

lakornwatcher

sarNie Adult
Is this guy a good actor? I notice he's receiving alot of lakorn. I've never seen his lakorn before. His looks doesn't wow me but maybe he's a good actor?
 

Teedee17

sarNie Hatchling
Is this guy a good actor? I notice he's receiving alot of lakorn. I've never seen his lakorn before. His looks doesn't wow me but maybe he's a good actor?
Yes he’s a good actor. I’ve watch some of his lakorns, I especially like his smile, he have a nice speaking voice, he’s one charming actor.
 

kaciele

sarNie Hatchling
Yep Mai admit it in his recent interview with Thairath. Fans can see they have been dating for a while since filming kaew klung dong together.because there was pics of them on a date last year. And Natalie is dating Masu, they are cute couple too.
NO FREAKING WAY?! OMG YES!:aaaaa: I thought the four of them looked too close to be just a group of friends who hangs out with each other. From lakorn to real life! :cheer::clap:This is so cute. They have double dates :love:
Could you please link the article?
 

Teedee17

sarNie Hatchling
Is this guy a good actor? I n
NO FREAKING WAY?! OMG YES!:aaaaa: I thought the four of them looked too close to be just a group of friends who hangs out with each other. From lakorn to real life! :cheer::clap:This is so cute. They have double dates :love:
Could you please link the article?
yep It’s true, but I have known for a while Mai/Oom are dating because saw In their Instagrams they always tease eachother and post pics of eachother hanging out together, and their celebs friends always tease them too.

Masu and Natalie and Mai and Oom sparks on the set while filming lakorn together, all 4 are not close friends they don’t hang out together, Mai/Oom are close to their co stars in Keoklungdong (Judo,Stephanie) they hang out together often go take pictures together a lot

http://instagr.am/p/CEerQxpn6_q/ MEDIA=instagram]CEerQxpn6_q[/MEDIA]
 
Last edited:

kaciele

sarNie Hatchling
yep It’s true, but I have known for a while Mai/Oom are dating because saw In their Instagrams they always tease eachother and post pics of eachother hanging out together, and their celebs friends always tease them too.

both couples sparks on the set while filming lakorn together, all 4 are not close friends they don’t hang out together, Mai/Oom are close to their co stars in Keoklungdong (Judo,Stephanie) they hang out together often go take pictures together a lot

http://instagr.am/p/CEerQxpn6_q/ MEDIA=instagram]CEerQxpn6_q[/MEDIA]

Masu gave interview he’s dating Natalie.

Masu and Natalie did went on a couples road trip with this other Ch3 celebs couple (Namwhan/Kiak) before
Here’s the link road trip of Natalie/Masu on their friends vlog Namwhan/Kiak

http://instagr.am/p/CEecOnGpZNF/
oh oops I thought you meant Natalie was Stephanie. Lols i already knew about them. I thought you meant Judo and Stephanie were also dating.
So technically Mai and Oom aren't confirmed? It would be so cute if all the KKD couples dated irl. It's so cute the four still hang out.
 

Teedee17

sarNie Hatchling
oh oops I thought you meant Natalie was Stephanie. Lols i already knew about them. I thought you meant Judo and Stephanie were also dating.
So technically Mai and Oom aren't confirmed? It would be so cute if all the KKD couples dated irl. It's so cute the four still hang out.
No Judo and Stephanie is not dating.

Mai and Oom is confirm dating

Yep Mai, Oom, Judo, and Stephanie is close friends

Natalie and Masu is confirm dating
 
Top